Monday, June 7, 2010

Fibersworks, modification dan fabrication jer ke?

Dak aiihhh... Full recondition pun boleh... Dari adjust tappet (valve clearance) sampai ke overhaul saya boleh buat. Sesungguhnya janji Allah itu benar. Bila kita tak kedekut ilmu yang seciput tu, maka ditambahkan lagi ilmu yang kita ada. Dari zero hingga boleh overhaul, siapakah yang memberi ilham? Dulu jangan kata ZZR, nak buat kat EX5 pun tak berani. Banyak sangat spring moto 4 lejang nih...

Ada sedikit pengetahuan teknikal, saya kongsikan dengan rakan-rakan ZZRianz buat sessi DIY (Do It Yourself) dihujung minggu. Setiap hujung minggu, penuh depan rumah. Meriah dengan kehadiran rakan-rakan ZZRianz yang nak buat DIY dan yang nak belajar tapi tak berani nak DIY, jadi pemehati jer ler... keh keh keh... Memang rumah saya tak pernah sunyi dari kunjungan rakan-rakan ZZRianz pada masa tu. Sekarang sunyi la jugak sebab masing-masing dah upgrade motor cc besar. Siapalah lagi yang sudi nak datang rumah buruk yang cuma ada ZZR250... huhuhu... sob... sob...

Mulanya posting cara-cara nak buat servis sendiri kat forum ZZRianz, akhirnya mempraktikkan secara hands on dengan tunjuk ajar saya sendiri. Kalau ada masa nanti saya buat posting DIY kat sini.







No comments:

Post a Comment